ΤΟ ΕΝΑΥΣΜΑ

Το Έναυσμα δημιουργήθηκε το 2004 από μία διεπιστημονική ομάδα με σκοπό να αποτελέσει έναν εξειδικευμένο χώρο υποστήριξης παιδιών με διαταραχές της ανάπτυξης, χρησιμοποιώντας επιστημονικά και τεχνικά μέσα ικανά να τα ωθήσουν στην αξιοποίηση του μέγιστου των δυνατοτήτων τους.

  • Αρχή μας παραμένει ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και ξεχωριστό.
  • Στόχος μας είναι η ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους ώστε να μπορέσουν τα παιδιά να απολαύσουν μια καλύτερη ποιότητα ζωής.
  • Προτεραιότητες μας είναι
    • η διαρκής εξέλιξη των παιδιών,
    • η ταυτόχρονη υποστήριξη και συνεργασία μας με την οικογένεια τους και
    • η συνεχής εκπαίδευση των συνεργατών μας.

Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ

Το ‘Εναυσμα συντονίζουν οι τρεις ιδρύτριες του που παραμένουν και επιστημονικά υπεύθυνες του χώρου. Συνεργάζονται στενά με την παιδοψυχίατρο, τους επόπτες των προγραμμάτων και τους ειδικούς θεραπευτές.

Επιπλέον, συνεργαζόμαστε με σημαντικούς φορείς με σκοπό αφενός τη συνεχιζόμενη εποπτεία και επαγγελματική κατάρτιση της διεπιστημονικής μας ομάδας και αφετέρου την προώθηση της συνεκπαίδευσης και της αλληλεπίδρασης.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ

  • ΣΟΦΙΑ ΚΟΥΛΟΥΡΑ, MSC - ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

    Η Σοφία Κουλούρα ολοκλήρωσε τις σπουδές της στις Η.Π.Α. και απέκτησε πτυχίο και μεταπτυχιακό στη Κλινική Ψυχολογία, με ειδικότητα στις Αναπτυξιακές Διαταραχές, από το πανεπιστήμιο Long Island University CW. Post. Στις Η.Π.Α. εργάστηκε ως θεραπεύτρια συμπεριφοράς σε προγράμματα παροχής υπηρεσιών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με διαταραχές αυτιστικού φάσματος. Στην Ελλάδα συνέχισε επαγγελματικά στον τομέα της ειδικής αγωγής και πλέον εργάζεται ως επόπτρια, παρέχοντας υπηρεσίες σε παιδιά με διαταραχές αυτιστικού φάσματος καθώς και στις οικογένειες τους. Έχει παρακολουθήσει πλήθος από σεμινάρια σχετικά με την εφαρμογή προγραμμάτων με βάση την Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς (EAΣ/ΑΒΑ) και  έχει εκπαιδευτεί στην αντιμετώπιση των προβληματικών συμπεριφορών με θετικές μορφές παρέμβασης από το ΙΑΒΑ (Institute for Applied Behavior Analysis), υπό την εποπτεία του Dr. Gary LaVigna. Στο Έναυσμα, η κλινική της δουλειά επικεντρώνεται στο συντονισμό των ομάδων κοινωνικών δεξιοτήτων παιδιών με ΔΑΦ, στην εκπαίδευση και εποπτεία των θεραπευτών, στην εποπτεία προγραμμάτων ένταξης στο σχολείο και στην κοινότητα, στην αξιολόγηση και το σχεδιασμό προγραμμάτων αντιμετώπισης προβληματικής συμπεριφοράς και στην εκπαίδευση γονέων και ειδικών στην εφαρμογή προγραμμάτων παρέμβασης για άτομα με ΔΑΦ.

  • ΕΛΕΑΝΑ ΛΟΓΟΘΕΤΗ, MSC - ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

    Η Ελεάνα Λογοθέτη, απέκτησε πτυχίο Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και στη συνέχεια μεταπτυχιακό στην Παιδοψυχολογία από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. Έχει παρακολουθήσει σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων στην Εφαρμογή της θεωρίας της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης Συμπεριφοράς (ΑΒΑ) και της θεωρίας της Λεκτικής Συμπεριφοράς (Verbal Behavior) του Skinner καθώς και στην εκπαίδευση παιδιών με ΔΑΦ. Έχει εργαστεί στην Ελλάδα ως θεραπεύτρια και στη συνέχεια ως επιστημονική υπεύθυνη θεραπευτικών προγραμμάτων υπό την εποπτεία αναλυτών της Συμπεριφοράς.

    Είναι Διευθύντρια και Υπεύθυνη Επικοινωνίας της PYRAMID Hellas, Εκπαιδεύτρια PECS και εισηγήτρια στα σεμινάρια PECS και Pyramid Approach της Pyramid Εducational Consultants, σε Ελλάδα και Κύπρο. Είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια του προγράμματος Portage από το 1999 και έχει δουλέψει συστηματικά, εκπαιδεύοντας γονείς στη διδασκαλία δεξιοτήτων σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές, σύνδρομο Down και ψυχοκινητική καθυστέρηση. Από το 2004 είναι Επιστημονική Υπεύθυνη του Ημερήσιου Προγράμματος στο κέντρο Έναυσμα. Στο Έναυσμα η κλινική της δουλειά επικεντρώνεται στην εποπτεία του Ημερήσιου Προγράμματος πρώιμης παρέμβασης, στο σχεδιασμό και την εποπτεία θεραπευτικών προγραμμάτων στο σπίτι, στο σχολείο και στην κοινότητα, στην εποπτεία επαγγελματιών καθώς και στην εκπαίδευση γονέων παιδιών με ΔΑΦ.

  • ΤΖΕΝΗ ΜΑΡΓΕΛΛΟΥ, MED ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ - ΟΜΑΔΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ

    Μετά την ολοκλήρωση των βασικών σπουδών στην Αθήνα, στον τομέα Ψυχολογίας, έκανε την μετεκπαίδευση της στο University of Illinois, στο Chicago, σε θέματα ειδικής εκπαίδευσης.

    Οι βασικοί τομείς με τους οποίους ενασχολήθηκε ήταν οι μαθησιακές δυσκολίες, τα προβλήματα συμπεριφοράς και συναισθήματος, η Νοητική Υστέρηση και η Πρώιμη Παρέμβαση.

    Παράλληλα, εργάστηκε και εκπαιδεύτηκε σε διάφορα σχολεία και φορείς ειδικής αγωγής στην  πόλη του Chicago, αλλά και του Πανεπιστήμιου όπου φοιτούσε.

    Κατά την επιστροφή της στην Ελλάδα εργάστηκε ως ειδική παιδαγωγός σε διάφορους χώρους ειδικής αγωγής όπου ήταν υπεύθυνη για την αξιολόγηση και την κατάρτιση προγραμμάτων αποκατάστασης.

    Τα σεμινάρια που παρακολούθησε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έχουν εμπλουτίσει τις γνώσεις της ώστε να αναπτύσσει το εξατομικευμένο πρόγραμμα κάθε ατόμου με εργαλεία κατάλληλα για την περεταίρω εξέλιξη των δυνατοτήτων του. Είναι επόπτρια και συντονίστρια των προγραμμάτων μαθησιακής αποκατάστασης.

ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΣ

Ο ΧΩΡΟΣ ΜΑΣ

Η ανακαινισμένη μονοκατοικία της οδού 25ης Μαρτίου είναι ένας χώρος όπου οι λειτουργικές δραστηριότητες που διδάσκουμε μπορούν να εφαρμοστούν σε φυσικές συνθήκες, σε έναν χώρο με ενέργεια, φωτεινότητα και χρώμα.